Ręczne notatki

Ręczne notatki pomagają w nauce

Codzienne odręczne pisanie nawet krótkich tekstów pozytywnie wpływa na pamięć, koncentrację i zdolność uczenia się – ustalili naukowcy z Norweskiego Uniwersytetu Naukowo-Technicznego w Trondheim.

Naukowcy z Norwegii w  ramach prowadzonych badań przebadali za pomocą elektroencefalografii (EEG) 36 studentów. W trakcie badania studenci mieli do wykonania dwa zadania – jedni pisali wskazane słowa za pomocą rysika na ekranie dotykowym, a inni wystukiwali je jednym palcem na klawiaturze komputera. W czasie tego zadania naukowcy analizowali aktywność mózgów uczestników. Po przeanalizowaniu badań naukowcy doszli do konkluzji, że łączność różnych obszarów mózgu wzrastała, gdy uczestnicy pisali ręcznie, ale nie wtedy, gdy używali klawiatury.

Jedna z badaczek, prof. van der Meer stwierdziła, że wyniki badań sugerują, że informacje wizualne i ruchowe uzyskane, gdy precyzyjnie kontrolujemy ruchy dłoni podczas używania długopisu, przyczyniają się do powstania wzorców połączeń w mózgu, które pozytywnie wpływają na proces uczenia się.

Norweski Uniwersytet Naukowo-Techniczny (NTNU) jest jednym z najbardziej renomowanych i prestiżowych uniwersytetów w Norwegii oraz jednym z największych uniwersytetów technicznych w Skandynawii. Zlokalizowany głównie w Trondheim, NTNU oferuje szeroki wybór programów studiów z zakresu nauk ścisłych, technologii, inżynierii, nauk humanistycznych, nauk społecznych i sztuk pięknych. Uniwersytet ma bogatą historię sięgającą 1910 roku, kiedy to powstała Szkoła Inżynierska w Trondheim. Obecnie NTNU skupia się na kształceniu i badaniach z zakresu nauk ścisłych, technologii, inżynierii oraz dziedzin pokrewnych, a także angażuje się w międzynarodowe projekty badawcze i współpracę z przemysłem.

 

Szerzej na ten temat: https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news%2C100343%2Cpisanie-reczne-poprawia-pamiec-i-pomaga-sie-uczyc.html

Post Author: Zdrowiejemy.com.pl